close

IMG_20180724_154637.jpg

Baby, I ain't got no money. All I got is time. And I'm gon' spend that time on you.
親愛的我並不富裕,但是我願意把我所有時間都用來陪妳。


Lillian我覺得這一句話真的是最真情的告白了,這並不是什麼海誓山盟的承諾、說著將來會給另一半多好多好的生活,而是著眼於現在,雖然對方的錢不多,但是願意花時間培養彼此之間的感情,Lillian相信,“犧牲時間去陪伴”已是現在很多人辦不到的事情了,在這一個“速食愛情”當道的時代。

 

p.s.這首情歌的詞也是紅髮艾德 Ed Sheeran創作的哦~想必Summer On You也會引起一陣旋風吧~記得他寫的最近一首情歌好像是Why Don't We的Trust Fund Baby呢(想要聽的可以點這裡Why Don't We-Trust Fund Baby 信託基金寶貝 中文歌詞翻譯 )💕

 

在暑假的開始,送上這首甜蜜的歌,祝福各位有個美好的夏天♥

 

 

(這是7/12發佈的音樂錄影帶,本來Lillian聽到這首這麼〝夏季〞又浪漫的歌,還以為MV會充滿陽光、沙灘這一類的,不過這支MV色調是不是有點灰暗?跟Lillian想像中好像有一點差距...)

8/7新發佈的舞蹈MV♥實在是太sweet啦,Lillian看著看著就不自覺的嘴角上揚了😘(Edwin的外套背面是飛天小女警!!未免太可愛了吧!!!😍

 

 

[Intro: Brandon]


Baby, I ain't got no money
親愛的,我的錢並不多

All I got is time
我擁有的只有時間

And I'm gon' spend that time on you
而我會把所有的時間都用來陪妳

But when they pay me
當我存了一些錢之後

And I can buy the sunshine
我就可以買下那溫暖的陽光

Take you away, we'll drink champagne
帶妳遠走高飛,我們可以暢飲著香檳

While holed up in a room
在只有妳我的小房間裡

 

[Verse 1: Zion, Edwin]


Darling I've been working all week (yeah)
甜心,我一整個星期都忙著工作

I've got so much on my plate
我的生活忙的不可開交

Always saying "poor me"
我總是抱怨著 “我真可憐”

Although my boss is an a-hole
我的上司又是個慣老闆

That's when you call me
但是只要妳呼喚我

Said you've been making a plan
跟我說妳已經做好了計畫

To hit the road with me (yeah)
準備好和我一起出發

I'll pick you up after and-
我一定都會立刻行動 而-

 

[Pre-Chorus: Edwin & All]


We'll hit the coast on the late night
我們會在深夜沿著海岸漫步

Make love 'til daylight
纏綿到黎明來臨

I love it when you play with my hair
我喜歡妳玩弄著我的頭髮

You know it feels so nice
妳知道那感覺很甜蜜

And I'll do what you like
而我也會盡我所能讓妳開心

Naked in the moonlight
赤裸的躺在月光底下

We don't care if we are broke
我們不在乎我們並不有錢

When love is all we own, I'm singin'
反正我們有的是滿滿的愛,我高唱著—

 

[Chorus: All & Brandon]


Baby, I ain't got no money
親愛的,我的錢並不多

All I got is time
我擁有的只有時間

And I'm gon' spend that time on you
而我會把所有的時間都用來陪妳

But when they pay me
當我存了一些錢之後

And I can buy the sunshine
我就可以買下那溫暖的陽光

Take you away, we'll drink champagne
帶妳遠走高飛,我們可以暢飲著香檳

While holed up in a room
在只有妳我的小房間裡

And I'll spend my summer on
You-ooh-ooh-ooh-ooh (ooh)
我將會把我的夏日時光用來陪伴妳

Oh, I will spend my summer on
You-ooh-ooh-ooh-ooh
喔,我會度過一個有妳的夏天

 

[Verse 2: Austin, Zion]


I'm singin' hey babe
我高唱著,嘿 寶貝

Two jobs on minimum wage
我有兩份兼職,但是錢還是不夠

Although the rent's late
即使我的房租又要遲繳了

Still got a smile on my face (ha-ha-ha)
我卻還是帶著笑容

We ain't got the sunshine
我們沒有辦法得到那陽光

But we got hearts in our chest
但是在我們胸口有著更溫暖的心

To feel the love like this
我們感受到一份像這樣的愛

Stronger than anyone else
比其他人的感情還更堅固

 

[Pre-Chorus: Edwin, Zion]


We'll hit the drive-thru, like Lil' Wayne
我們會帶著小韋恩的狂野 前往得來速

We ain't got no platinum chains
雖然我們沒有嘻哈的元素

But hand-me-downs are all the rage (aye!)
不過現在舊衣服可正流行呢

So let me spend this pocket change
所以就讓我花掉我所剩的零錢吧

We'll drink beer like it's champagne (champagne)
我們會喝著啤酒,假裝是在啜飲香檳

And stay out kissin' in the rain
駐足在大雨之中親吻

We don't care if we are broke
我們不在乎有沒有錢

When love is all we own, I'm singin'
當愛是我們唯一擁有的事物時,我歌頌著—

 

[Chorus: All & Zion]


Baby, I ain't got no money(I ain't got no money)
親愛的,我的錢並不多

All I got is time
我擁有的只有時間

And I'm gon' spend that time on you
而我會把所有的時間都用來陪妳

But when they (yeah) pay me
當我存了一些錢之後

And I can buy the sunshine
我就可以買下那溫暖的陽光

Take you away, we'll drink champagne
帶妳遠走高飛,我們可以暢飲著香檳

While holed up in a room
在只有妳我的小房間裡

And I'll spend my summer on
You-ooh-ooh-ooh-ooh (ooh)
我將會把我的夏日時光用來陪伴妳

Oh, I will spend my summer on
You-ooh-ooh-ooh-ooh
喔,我會度過一個有妳的夏天

 

[Bridge: Nick & Brandon]


Oh, I know baby we ain't got no money
哦,我知道,寶貝,我們沒有什麼閒錢

All we got is love
我們只有愛

But I know that can see us through
但是我知道這可以使我們度過難關

It might sound crazy
這聽來可能有些瘋狂

But why do we need sunshine?
但是我們要陽光做什麼?

When we can stay and sip warm beer
當我們能夠擁有彼此,並喝著溫暖的啤酒 

While holed up in a room
一起窩在一個房間裡頭

That's how we spend my summer on you (my summer on you baby)
這就是我怎麼計畫我的夏天(與妳一起度過 寶貝)

 


[Chorus: All & Brandon]


Baby, I ain't got no money (I ain't got no money)
寶貝,我並不富有(一點都不多金)

All I got is time (hey)
我只有很多的時間

And I'm gon' spend that time on you
而我會把我全部的時間都陪在妳身邊

But when they pay me
當我賺到足夠的錢之後

And I can buy the sunshine
我會為妳買下那閃亮的陽光

Take you away, we'll drink champagne
帶妳遠走高飛,我們暢飲著香檳

While holed up in a room
就窩在一個專屬於我們的空間裡

And I'll spend my summer on
You-ooh-ooh-ooh-ooh (uh)
今年我的夏天將會留有妳的剪影

Oh I will spend my summer on you
我會度過一個有妳的夏天

You-ooh-ooh-ooh-ooh
與妳一起度過

Oh I will spend my summer on you
這就是我最美的夏季時光

 

 

 

p.s Lillian現在有ig囉,快點follow我吧~https://www.instagram.com/wild_lillian_/


若有翻譯錯誤歡迎跟我說哦,也很歡迎各位留言給我,想要跟我聊天的也可以留言喲♥
如果你是PRETTYMUCH的粉絲記得訂閱我,日後Lillian會做出他們其他首歌的翻譯😉

arrow
arrow

    Lillian 莉莉安 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()