close

 

73489101fcd6bfe50a93a0a3c42d4dd3.jpeg

New Hope Club是Lillian這一陣子才認識的英國團體,不過他們居然早在2015年就成立了!!!

本來在YouTube首頁看到他們,以為只有翻唱而已(對不起...😥),其實他們2017年的時候就發了“Welcome To The Club”專輯,而“Medicine”也會收錄在將要釋出的新專輯裡哦~

不過的確,除了原創歌曲,New Hope Club同樣也在YouTube發佈了許多翻唱影片(有不久之前ZAYN的Dusk Till Dawn,也有最近Shawn Mendes的Nervous哦)


好 那以上粗略的簡介就到這邊囉😝
現在來講講我對這首歌的感覺吧:其實Medicine這首歌Lillian一開始聽,覺得還好,但是多聽幾遍之後,才慢慢聽出這首歌獨特之處。
在第一段Blake唱的部份聽來有點像是喃喃自語,小聲的懷念著昔日光景,

接下來Reece唱的“And one thing led to another”開始,

(這也是我最♥的部份),

像是一種大聲的宣洩,

終於認清了事實,

不再執著於沒有結果的愛情,

而最後豪邁的唱出

“I ain't missing you at all”!

 

(以上只是Lillian的個人解讀,如果你有別的想法,歡迎留言跟我交流哦💙)

 

 

[Verse 1: Blake]


Remember when you took my love
記得妳佔據了我全部的愛

Said I wasn't good enough
又說我不夠好

That I never seemed to have the time (time)
現在那些時光似乎已遠去

You were always halfway in
妳總是讓我跟在妳身後

I didn't even meet your friends
我甚至不曾見過妳的朋友

But you were always talking sh- 'bout mine
但是她們卻知道許多我的消息

 


[Pre-Chorus: Reece]


And one thing led to another
麻煩的事情接踵而來

'Cause we'd be fighting for days
因為我們已經爭吵了好一陣子

I used to think that I loved you
我曾經認為我深愛著妳

But now it's all been erased
現在那已成了過去式

We drifted further and further
我們離的越來越遠

I didn't want to let go
我還不太想放手

But I know, I know, I know
但是我知道

 


[Chorus: Blake, George & Reece]


I ain't missing you at all
我一點都不想妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我不需要任何的解藥來自我催眠

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我從來沒有這麼好過

I'm better than
我現在好得不得了

I ain't missing you at all (hey)
我才不會想妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我不需要什麼無謂的關心

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我比從前的我都還要好

I'm better than
從來沒有感覺這麼棒過

I ain't missing you (hey)
我一點都不想妳

I ain't missing you
我一點都不想妳

 


[Verse 2: George, Blake]


Don't say that you want me back
別說妳想要復合

I ain't ever going back to that
我絕對不會再重蹈覆轍

Never knew that freedom felt so good (felt so good)
我都不知道自由的滋味這麼美好

I threw out all your clothes
我把與妳有關的事物都丟棄了

Parties after every show
盡情過著單身的生活

Doing things that I never thought I would
做些我從不曾夢想過的事情

 


[Pre-Chorus: Reece]


And one thing led to another
一件無心之舉引發了後來的種種

'Cause we'd be fighting for days
因為我們已經僵持了好幾天

I used to think that I loved you
我曾經認為我深愛著妳

But now it's all been erased
現在那已都成了過往雲煙

We drifted further and further
我們距離越來越遠

I didn't want to let go
我還不太想結束

But I know, I know, I know
但是我知道

 


[Chorus: Blake, George & Reece]


I ain't missing you at all  (hey)
我一點都不會想妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我不需要任何的解藥來自我催眠

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我現在的狀況再好不過了

I'm better than
我現在好得不得了

I ain't missing you at all (hey)
我才不會去思念妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我也不需要什麼無謂的關心

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我比從前的我都還要好

I'm better than
從來沒有如此輕鬆過

I ain't missing you (hey)
我一點都不想妳

I ain't missing you
我一點都不想妳

 


[Bridge: Blake]


Bet you thought I'd come back again
我知道妳一定認為我會再度回到妳身邊

But girl, I'm doing just fine
但是 女孩 我現在的生活非常完美

You ain't been playing on my mind
妳再也無法掌控我的一切了

I bet you thought that I needed a friend
我知道妳也認為我會需要一個朋友

But why would I pretend?
但是 我有必要假裝嗎?

 


[Chorus: Blake, George & Reece]


I ain't missing you at all  (hey)
我一點都不會想妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我不需要任何的解藥來自我催眠

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我現在的狀況再好不過了

I'm better than
我現在好得不得了

I ain't missing you at all (hey)
我才不會去思念妳

I don't need no medicine (oh-oh)
我也不需要什麼無謂的關心

I'm better than I've ever been (oh-oh)
我比從前的我都還要好

I'm better than
從來沒有這麼輕鬆愉快過

I ain't missing you (no)
我一點都不想妳

I ain't missing you at all (no)
我一點都不想妳

I ain't missing you
我一點都不想妳

 


Hi~如果喜歡這首歌的話可以留言跟我分享哦♥也可以幫我按讚或是訂閱我💚
覺得哪裡可以翻的更好也告訴我哦~💜

 

arrow
arrow

    Lillian 莉莉安 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()