close

suicídio-na-adolescência.jpg

 

 

呼~終於翻出來了,這一首是漢娜的遺言 13 reasons why第二季的歌曲,因此在翻譯的過程中,我有考慮到漢娜和其他角色的心境,所以可能不完全是照著英文原句的意思,如果有錯誤或是奇怪的地方,拜託一定要告訴我囉~

 

 

 

Even though the sy is falling down
就算這個世界正在分崩離析

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go
不要放開我

Even though the sky is falling down
即使天空塌下來了

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go
不要鬆開我的手

 

I don’t want to die
我不想就這樣死去

But I don’t want to cry lightnin’
我也不想一直無謂的哭泣

I don’t want to put a needle in my eye
我不想再去在意那些閒言閒語

Just to feel things
只想感受單純

I don’t wanna be a product liability
我不想獨自承擔這些責任

But I don’t want to fight
但是我也不想再爭吵

I have never seen the person you are perceiving
我已經很久沒見到那個大家口中所說的很好的你了

But I don’t wanna be alone when I start breathing
但是我不願意活的孤獨

We are in the middle, an apocalyptic disaster
我們停留在中間地帶,這就像世界末日的災難一樣糟糕

So, tell me, what does it matter?
所以,告訴我,還有什麼關係嗎?

Tell me, what does it matter?
告訴我,是否還有任何可以留戀的事物?


They’re gonna roll the world up and smoke it all
他們即將摧毀我們的世界 並搞得烏煙瘴氣

With all the people sitting in a pack of Marlboro gold
他們也只是坐在那兒 抽著一包白金萬寶路香煙

Yeah, no-one knows we’re comatose
是的,沒有人知道我們的內心正遭受攻擊

Right now you are my only hope
現在 你是我唯一的希望

Fuck the hype, the life, the world we know
別再管那些流言蜚語、生活、還有我們所知的世界

It’s only you and me, all the doors are closed
只有你與我 對其他人關閉心門

So, hold me close, don’t let me go
所以 抱緊我吧,別讓我離開

Let’s smoke a cigarette before the world explodes
我們在世界毀壞前來抽根煙吧

 

Even though the sky is falling down
就算這個世界正在分崩離析

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go
不要放開我

Even though the sky is falling down
即使天空塌下來了

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go
不要鬆開我的手

 

Dying by your side, what a heavenly way to die
躺在你的身旁,這是多麼美好的一個死法啊

Guess that guy’s line was right
我猜那些人的方法是對的

Bet he never thought it’d see real life
我賭他從來沒想過現實生活會變成這樣

We are in the middle of a fucked up crazy design
我們徘徊在一個該死的瘋狂宇宙中

So stand by my side
所以 陪在我身邊

Yeah, stand by my side
是的,陪在我身邊吧

 

They’re gonna roll the world up and smoke till late
他們即將摧毀我們的世界 並搞得烏煙瘴氣

Like the planet is a gram of the Mary Jane
就像這星球對於大麻來說只是一顆毫不起眼的豆子

Don’t commemorate, just space you wait
不需要特別的行動,只要等待即可

While they’re hittin’ the red button like it’s a video game
當他們像是玩著電動遊戲一般的操控我們

It's never true, but we know it
這感覺非常的不真實,但我們卻能深刻體會

That they’re about to go blow it
他們會奪走我們僅剩的所有

Yeah, there’s no way to control it
我們再也無法掌控自己

So, we might as well be holding each other
所以 我們只能緊抓住彼此

 


Even though the sky is falling down
就算這個世界正在分崩離析

Don’t let me go (Don’t let me go)
也別讓我離開

Don’t let me go
不要放開我

Even though the sky is falling down
即使天空塌下來了

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go (Don’t let me go)
不要鬆開我的手


(×2)


Don’t let me go-go-go-go-go-go
Don’t let me go-go-go-go (go-go-go-go-go)
Don’t let me go-go-go-go-go-go (go-go-go-go-go)
Don’t let me go-go-go-go (go-go-go-go-go)
不要放開緊握的手


Even though the sky is falling down
就算這個世界正在分崩離析

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go
不要放開我

Even though the sky is falling down
即使天空塌下來了

Don’t let me go
也別讓我離開

Don’t let me go (Don’t let me go)
不要鬆開我的手

Even though the sky is falling down
即便這個世界已支離破碎

Don’t let me go-go-go-go-go-go
Don’t let me go
Don’t let me go
Don’t let me go-go-go-go-go-go
也不要就這麼讓我離去

Even though the sky is falling down
就算這個世界正在四分五裂

Don’t let me go-go-go-go-go-go
Don’t let me go
Don’t let me go
Don’t let me go-go-go-go-go-go
Don’t let me go
也不要輕易就鬆開緊握的手

 

 

 

喜歡的話可以留言給我一點小鼓勵喔~或是幫我按個讚♥

arrow
arrow

    Lillian 莉莉安 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()